| לפרטים: 054-3456370

מיתוסים סביב גמילה מעישון

ניקוטין הוא אחד החומרים הכי ממכרים בטבע, הוא מגיע אל המוח תוך מספר שניות, וכמו מלכודת גורם לתלות מיידית בסיגריות. זו אולי אחת הסיבות שישנם כל כך הרבה מיתוסים סביב גמילה מעישון, ושהרבה אנשים שרוצים להפסיק לעשן מרגישים שזה בלתי אפשרי. זה לא נכון. אינספור האנשים שנגמלו ומעולם לא חזרו לעשן הם עדות לזה. אבל ניקוי הערפל סביב המיתוסים יכול גם הוא לעזור.

הנה כמה מהמיתוסים שמקשים על המעשנים לוותר אחת ולתמיד על ההרגל הכל כך מזיק:

1. גמילה מעישון היא קשה עד בלתי אפשרית – לא נכון!

נכון, להרבה אנשים הגמילה מעישון סיגריות קשה, ומלווה ב”ייסורי גמילה”. אבל זה לא הכרח. הרבה פעמים התהליך קשה משום שהגמילה מתבצעת על ידי החלפת התמכרות אחת – לסיגריות, בהתמכרות אחרת – למסטיקים עם ניקוטין, לכדורים. טיפול הילינג מטפל בדחף הפנימי, מדכא את התשוקה לעישון, והופך גם מעשנים כבדים וותיקים לאדישים כלפי הסיגריות.

2. מי שמפסיק לעשן בהכרח יעלה במשקל – לא נכון!

לרוב ההמלצות לנגמלים מעישון מסתכמות בלא לעשן. בהעדר כלים מתאימים, המעבר לחיים החדשים אכן יכול לעורר צורך לנשנש, בניסיון למצוא לפה עיסוקים אחרים במקום הסיגריות. מנקודת מבטי גמילה מעישון כוללת גם הנחיות לתזונה, שתייה מרובה ופעילות גופנית. הנחיות אלו תומכות בהסתגלות לחיים בריאים, פעילות גופנית ושתייה מרובה – מסייעות לגוף לסלק את שאריות הניקוטין, ולסגל לעצמו הרגלים חדשים ומיטיבים.

3. הסיגריה תחסר לי תמיד – לא נכון!

זו עוד אשליה שיוצרות חברות הסיגריות. גמילה מעישון היא תשתית לחיים איכותיים ומהנים, בלי להתנשם, בלי לחכות בקוצר רוח להפסקה ובלי להזדקק לאזורים למעשנים. החיים החדשים של המפסיקים לעשן מלאים בכל כך הרבה הנאות חדשות שלגעגועים לסיגריות פשוט אין איפה להתגלות. מקובל לחשוב שהפרידה מהסיגריות היא תהליך ארוך, אבל זה לא חייב להיות כך תמיד, בטיפול הילינג מפסיקים לעשן אחרי מפגש אחד בלבד, ומיד אחריו מרגישים בהקלה.

4. כדי להיגמל מעישון חייבים תחליף ניקוטין כגון סיגריה אלקטרונית, מסטיקים, כדורים, מדבקות, שטיפת מוח ועוד. לא נכון!

כשאנחנו מחליפים את הסיגריה בסיגריה אלקטרונית, במסטיקים, במדבקות – אנחנו משאירים את האחריות להתמכרות בחוץ, אבל כל התמכרות מתחילה מבפנים. כאשר אנו מנקים את העשן והערפול מהשדה האנרגטי, מאפשר להרגיש שקט מבפנים, התשוקה לסיגריה נעלמת בלי תחליפים. הפסקת העישון מפנה לנו אנרגיה רבה שבוזבזה בדרכים שונות: כסף שהוצאנו על סיגריות, זמן שהקדשנו לעישון, הגוף שלנו שנאלץ להתמודד עם הרעלים של העישון. אנרגיה שהתחליפים מנווטים אליהם, אך בלי תחליפים, חוזרת אלינו ופותחת אותנו לעיסוקים חדשים, יצירתיים ומהנים.

 

 

רשום תגובה