| לפרטים: 054-3456370

לשנות את החיים – ראיון אישי

נופרבר, בת 51, מתגוררת בהרצליה, ומקבלת מטופלות ומטופלים בקליניקה שממוקמת בביתה. “טיפול הוא חלק מהחיים שלי כבר הרבה מאוד שנים והוא חלק בלתי נפרד מכל ההיבטים בחיים שלי. השלב הנוכחי, בו הפכתי את הטיפול גם למשלוח יד, קרה בשנים האחרונות. התובנה העמוקה הגיעה בעקבות תהליך אישי ומשמעותי שעברתי בגוף ראשון, כשהחלטתי להשתחרר מהתלות בסוכר ופחמימות”.

רוב האנשים תופסים שחרור מהתמכרות כתהליך נקודתי.

“האופן שבו אנחנו אוכלים יש בו את ההיסטוריה שלנו כילדים, ואת הצרכים הנפשיים והרגשים שלנו. שינוי תזונתי עמוק עובר דרך המון פחדים והמון קיבעונות מחשבתיים. מדובר בתהליך עמוק. אצלי אוכל היה אישו מגיל צעיר. ולא, לא אישו של בריאות, או הזנה. כמו אצל רוב האנשים גם אצלי זה היה שאלה של דימוי גוף. מכשול בדרך לגזרה חתיכית ודקה. ההחלטה על השחרור מהתלות הגיעה כשהייתי בתקופה לחוצה של השלמת לימודים תוך כדי עבודה שוטפת, ומי שהפלתי עליו להתמודד עם העול והעומס היה הגוף. הייתי במעגל קסמים של זלילות, מתוקים ומלוחים – זה לא משנה. היתה תחושה כבדה של אשמה, ותחושה אינסופית של חוסר שליטה, אבל גם היו הכבדות הפיזית האובייקטיבית, כאבי הבטן, תחושות של חומציות. כמו הרבה מאתנו התרתי רסן באוכל, רציתי לפנק את עצמי, אבל התוצאה היתה הפוכה, רק הקשתי על עצמי, נפשית וגופנית”.

קשה לדמיין שהאישה שיושבת מולי אי פעם סבלה מעודף משקל.

“בדיעבד גם לי קשה לדמיין”, היא צוחקת. “פשוט כי החוויה היא שזה כל כך פשוט וקל. במשך שנים התייסרתי על מה לאכול ואיך לאכול ומתי וכמה; השחרור מסוכר ופחמימות אפשר לי לשנות את איכות החיים עם מינימום שאלות ומאבקים. השינוי הוא כל כך עמוק שרק מי שעבר אותו יכול להבין שהחוויה היא בו זמנית חוויה של נס, ובו זמנית משהו לחלוטין יומיומי, חסר מאבקים. אחרי שעשיתי כזה שינוי עם עצמי הבנתי שאני מוכרחה להפיץ את הבשורה, שאני רוצה שעוד ועוד אנשים יצאו ממעגל הקסמים השקרי והמתיש, שאני רוצה לספר לכולם. דווקא כי אני מבינה את התסכולים, וכי אני יודעת שזה לא האסון הגדול או המשימה הבלתי אפשרית שאנחנו חושבים שזה יהיה כשאנחנו עדיין בתוך התלות וחוויות ההתמכרות”.

 

השיטה של ניצה נופרבר היא משהו אחר. מי שסובל מעודף משקל או תזונה לא מאוזנת יכול היום לפנות לקבוצות תמיכה, לשיטת נקודות. מכורים לעישון שמעו בוודאי על הסיגריה האלקטרונית, על מסטיקים, מדבקות, כדורים. נופרבר עובדת בדרך משולבת. מטופלים שמגיעים אליה עם הרצון להפסיק לעשן או לעבור לתזונה נקייה מסוכר ופחמימות, מקבלים בבת אחת שלוש תשובות: טיפול הילינג, הנחיות מעשיות, ליווי אישי המתאים את התוכנית לצרכים של המטופל/ת הספציפיים. “לאורך השנים אני ניסיתי המון דרכים לטפל בבעיית האכילה שלי ודימוי הגוף שלי. הלכתי לדיקור, לקבוצות תמיכה, דיאטות מיצים, מה שקיים – אני ניסיתי. בכל פעם הרגשתי שמשהו חסר. בקבוצות תמיכה המון פעמים הלכתי לאיבוד, וההנחיות, שברובן היו טובות, לא היו בדיוק מה שהתאים לסדר היום או לנטיות הפרטיות שלי. דיאטות מיצים זה לא דרך חיים, וגם כשזה עזר והיה שינוי – הוא היה לזמן קצר. בסופו של דבר, את ההשחרור מההתמכרות ותהליך השינוי היציב והמשמעותי עשיתי בעזרת מה שתומך בי כבר המון שנים – טיפול הילינג”.

כיצד הילינג יכול להשתלב בחיים מודרניים?

“ההילינג, ואת זה אני יכולה להגיד בלב שלם ויד ראשונה, הוא מתנה שאין בלתה. כמי שמתנסה בהילינג כבר עשורים, אני כבר לא יכולה להניח אצבע על נושא בחיי שההילינג לא היטיב. החיים שלי השתנו מקצה אל קצה. די להסתכל בתמונות ולראות שמדובר באישה אחרת. אבל זה לא רק ההיבט הפיזי, הפכתי מילדה חסרת ביטחון לאישה עוצמתית, שיודעת את עצמה, שחייה חיים יצירתיים, מלאים ומספקים. אחרי שנים רבות בהן חייתי לבד היום אני בזוגיות תומכת ואוהבת, אני אימא טובה יותר, אני מממשת את הכישורים שלי. זה לא אומר שאין רגעים ותקופות מאתגרים, החיים הם עדיין החיים – יש בהם הכל. החוויה היא אחרת, גם כשיש אתגרים, וכל תהליך, כרוך באתגרים. האיכות המיוחדת של ההילינג היא שהוא מחבר למסוגלות פנימית. הילינג הוא לא כדורים אנטי דיכאוניים, הוא לא מדבקות ניקוטין, הוא לא תפריט תזונה, הוא אנרגיית ריפוי שבראש ובראשונה מחברת פנימה, אל כוחות שנמצאים בתוכנו ותומכים בנו, מאפשרים לנו לזכור, גם מול קשיים, את המחויבות העמוקה שלנו לעצמנו. אני יודעת שבשבילי ההילינג אפשר לי לשנות את החיים מקצה אל קצה.

 

זה נשמע מדהים. אז כל אחד מוזמן אל הקלינקה?

“כשאני פוגשת מישהו שמבקש לעבור תהליך לשחרור מהתמכרות, אני יודעת שהוא בעצם רוצה לשנות את חייו. אז התמכרות זה היבט אחד, אבל החיים הם בכל מקום. לכן, בין אם המטופלים פונים לניסיון שלי כמלווה תהליכי שחרור וניקוי, ובין אם הם מגיעים עם קושי מקצועי, אישי, יצירתי – אני יודעת שבעזרת הילינג, קשב, ליווי, וטיפים מעשיים – החיים יכולים להיות גם מעל ומעבר לכל משאלה ודמיון”.

 

 

רשום תגובה