| לפרטים: 054-3456370

דייסת קינואה מנחמת

כשחזרתי מטיפול הגמילה הרגשתי סהרורית במידה מסויימת. ידעתי שאסור לי לאכול סוכר וגלוטן, שזה בערך כל מה שאכלתי לפני הטיפול, אבל חסרה היתה לי הידיעה מה אני כן יכולה לאכול. היה לי צורך במאכל מנחם, שייתן לי את המתיקות שחיפשתי מצד אחד אבל יעמוד בקריטריונים של המסגרת החדשה שקיבלתי על עצמי.

המאכל שמילא את הצורך הזה היה דייסת קינואה. חמה, מתוקה, משביעה ומנחמת. את הדייסה אכלתי בתקופה הראשונה שאחרי הניקוי לארוחת בוקר. עם הזמן הצורך שלי במזון מנחם הלך ופחת וארוחת הבוקר שלי קיבלה מתכונת אחרת.

אחד הכלים בייצוב הרגלי תזונה חדשים, זה ההיערכות מבעוד מועד. שיהיה לנו במקרר מזון שניתן במהירות ובקלות יחסית להכין ממנו ארוחה בריאה ומשביעה. את הבישול הבסיסי של הקינואה ניתן לעשות מבעוד מועד, שתהיה מוכנה במקרר, מוכנה לשימוש בסלט קר וגם כבסיס לדייסה.

הוראות ההכנה לקינואה הבסיסית: שוטפים במסננת דקה 1 כוס קינואה, מסננים היטב ומעבירים לסיר, מוסיפים 1.5 כוסות מים רותחים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים כ-20 דקות או עד שנגמרים המים.

המתכון לדייסה:
מרתיחים כוס חלב שקדים (אפשר למהול במים)
מוסיפים 1/2 כוס קינואה מבושלת, 1 כף קוקוס טחון, 1/2 כפית אבקת קינמון, אפשר לגוון ולהוסיף אגוזים/שקדים/ חמוציות ללא סוכר.
אפשר להמתיק עם 1/4 כפית דבש/מעט סילאן.
מחממים עד לרתיחה מכבים את הלהבה ואוכלים. בתיאבון!

רשום תגובה